فرماندار شهرستان ورامین گفت: با اختصاص اعتبار 10 میلیارد ریالی از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و حوزه عشایری، عملیات به سازی جاده عشایری در حوزه تالاب بندعلیخان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ورامین، حسین کاغذلو روز یکشنبه در جریان بازدید از عملیات اجرایی به سازی جاده عشایری گفت: وی تصریح کرد: بارشهای فصلی و طغیان رودخانه در سالهای گذشته، بخشی از مسیر تردد عشایر را تخریب کرده که طی سالهای اخیر تلاش شده تا با احداث پل، آبنما و بهسازی معابر، از تخریب این مسیر جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: امسال به منظور رفع مشکل تخریب جاده بر اثر سیلاب، اعتباری 10 میلیارد ریالی از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و حوزه عشایری به امر بهسازی جاده اختصاص یافته که این طرح در دو فاز عملیاتی میشود.
وی گفت: در این طرح، علاوه بر احداث پل و آبنما، با ایجاد خاکریز از ورود آب به جاده عشایری جلوگیری میشود تا تردد خودرویی و پیاده عشایر با کمترین مشکل و خطر انجام گیرد.تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان ورامین گفت: به منظور سهولت در تردد عشایر به مراتع جنوبی دشت ورامین، عملیات تعمیر، بازسازی و بهسازی این جاده در منطقه تالاب فصلی بندعلیخان این شهرستان آغاز شد.
وی تصریح کرد: شهرستان ورامین از یکصد خانوار عشایر با بیش از 40 هزار رأس دام سبک برخودار است که این افراد، همه ساله به منظور کوچ قشلاقی، به مراتع جنوبی دشت عزیمت میکنند و برخورداری از جاده ایمن، در تردد آنان نقش مهمی ایفا میکند.
وی اظهار داشت: مراتع جنوبی دشت ورامین با مساحت ۱۹۶ هزار هکتار بین سه استان تهران، قم و سمنان واقع شده که بهره بردار این مراتع عشایر دشت ورامین می باشند.
وی افزود: علاوه بر کوچ بهاره، عشایر دشت ورامین در پاییز و زمستان نیز درمراتع جنوبی حضور پیدا کرده و دام های سبک آنان با علوفه طبیعی تغذیه می کند.
وی تصریح کرد: بارشهای فصلی و طغیان رودخانه در سالهای گذشته، بخشی از مسیر تردد عشایر را تخریب کرده که طی سالهای اخیر تلاش شده تا با احداث پل، آبنما و بهسازی معابر، از تخریب این مسیر جلوگیری شود.
کاغذلو اظهار داشت: امسال به منظور رفع مشکل تخریب جاده بر اثر سیلاب، اعتباری 10 میلیارد ریالی از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و حوزه عشایری به امر بهسازی جاده اختصاص یافته که این طرح در دو فاز عملیاتی میشود.
وی گفت: در این طرح، علاوه بر احداث پل و آبنما، با ایجاد خاکریز از ورود آب به جاده عشایری جلوگیری میشود تا تردد خودرویی و پیاده عشایر با کمترین مشکل و خطر انجام گیرد.